Jumaat, 1 Januari 2010

SELAMAT TAHUN BARU 2010

Kita telah melabuh dan meninggalkan tahun 2009 dan kini kita akan menempuh pula tahun baru 2010. Banyak perkara dan pengalaman hidup yang kita telah hadapi tahun lalu.Ada pengalaman manis dan tidak kurang yang menyedihkan namun kita dapat menghadai dan menanganinya dengan baik.

Bagi Tahun Baru 2010 semoga ia memberi dan menjanjikan suatu peningkatan hidup yang lebih baik lagi.Kemajuan dan kejayaan dalam kehidupan boleh kita miliki dengan syarat kita kena berusaha dengan bersungguh-sungguh dalam apa juga yang kita mahu usahakan. Pepatah mengatakan bahawa " Yang pepeh tidak datang melayang dan yang bulat tidak akan datang bergolek" memang pepatah melayu ini ada kebenarannya. Sesuatu yang kita inginkan tidak kita dapat dengan sekelip mata dan dengan masa yang singkat.Kita kena terpaksa melipat gandakan usaha baharulah apa yang kita ingini boleh kita capai.

Tuhan tidak akan menolong pada orang yang tidak terlebih dahulu menolong diri sendiri. Ungkapan ini perlu kita amalkan dalam hidup kita selagi kita masih menumpang di bumi yang penuh mencabar ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Featured