Khamis, 20 Mei 2010

KAAMATAN UPKO KUDAT MENDAPAT SAMBUTAN YANG MENGGALAKKAN


Tarikh 17 Mei 2010 menjadi sejarah kerana julung kalinya Parti KDM iaitu UPKO telah berjaya mengadakan Perayaan Kaamatan Peringkat Parlimen Kudat. Perayaan itu yang dianjur dan dikendalikan oleh Jawatan kuasa Bahagian UPKO Kudat mendapat sambutan yang menggalakkan daripada rakyat di kawasan pitas.

Perayaan yang bertempat di Dewan Kampung Indah pitas ini, dirasmikan oleh Tan Sri Bernerd Giluk Dompok Presiden UPKO merangkap Menteri Perusahaan, perladangan dan Komoditi Malaysia. Dalam perayaan itu terdapat 7 cawangan baru UPKO telah menyerahkan borang keahlian mereka.

Dalam ucapan perasmian, Tan Sri Bernard telah menyentuh pelbagai isu. Antara yang dijelaskan oleh beliau ialah isu tanah, kedudukan UPKO dalam barisan Nasional dan lain-lain lagi.

Sebelum itu, Pengerusi Pelaksana Kaamatan iaitu En.Innocent Lasimbang dalam ucapannya yang mengalu-alukan kedatangan Tan Sri ke pitas berharap supaya perayaan itu asas kepada perpaduan masyarakat pelbagai etnik di kawasan parlimen Kudat. Sementara Ketua Bahagian UPKO Kudat iaitu YBhg. En.Lightson Kohiya dalam ucapannya, menyentuh tentang pemilikan Lot tanah tanaman getah berkelompok di kawasan Kanibongan. Beliau yang juga Ahli Majlis tertinggi UPKO pusat merupakan seorang jurutera dan pemimpin muda yang berwawasan dan berpandangan.

Serentak dengan perayaan itu juga, pejabat UPKO Kudat yang terleyak di pekan pitas turut dirasmikan oleh Tan Sri Bernard G.Dompok. Acara kemuncak perayaan ialah UNDUK NGADAU bagi memilih wakil UPKO Kudat ke pertandingan Unduk Ngadau perayaan Kaamatan UPKO peringkat Kebangsaan di Keningau Sabah pada 29 Mei akan datang.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Featured