Ahad, 27 Disember 2009

CUTI SEKOLAH HAMPIR KE PENGHUJUNGNYA

Cuti Persekolahan Akhir Tahun 2009 selama lebih satu bulan kini hampir ke penghujungnya dan akan melangkah ke musim persekolahan baru iaitu pada tahun 2010. Terlalu banyak aktiviti yang dilakukan dalam masa cuti ini menyebabkan, cuti yang agak lama juga itu, dirasakan begitu cepat berlalu.
Disamping aktiviti sendiri dalam keluarga, aktiviti sosial dan kemasyarakatan telah menyebabkan cuti tersebut saya rasakan berlalu dengan pantas sekali. Di minggu akhir cuti ini kita dapati para ibu bapa adalah yang paling sibuk mengurus persediaan persekolahan anak-anak yang akan bermula pada 4 Januari 2010.

Jika kita mengunjungi pusat-pusat membeli-belah seperti more chance,milimewa dan lain-lain tempat kita dapati ramai ibu-bapa yang sibuk membeli peralatan atau kelengkapan seperti pakaian seragam, alat-alat tulis, beg, kasut dan sebagainya. Saya rasa terkilan dan terharu juga melihat betapa mereka mengambil berat terhadap anak-anak.Di samping tangungjawab sebagai ibu bapa, mereka melihat supaya anak-anak mereka berjaya dalam akademik hingga ke menara gading bagi menjamin masa depan anak-anak mereka. Saya menyokong usaha mereka ini.Selamat menempuh alam persekolahan 2010.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Featured